czwartek, 13 lipca 2017

Chiny- Pekin- Emei

Nasz narodowy przewoźnik zdecydował się zamknąć kierunek Wietnam i otworzyć kierunek Pekin...
Przy pierwszej sposobności nabywamy bilety na termin 10 lipca, lot LO 091 Warszawa Pekin i lot LO 092 Pekin Warszawa 25 lipca.

Do wylotu mamy kilka miesięcy, więc przystępujemy do intensywnej pracy planistycznej - trasa, loty wewnętrzne , hotele.
Program jest niby prosty. Pekin - Chengdu - Emei - Chendgu - Guilin - Yangshuo - Szanghaj - Datong - Pekin.
 Cztery loty wewnętrzne. Na trzy z nich, z wyjątkiem lotu Szanghaj - Datong nabywamy bilety już przed wyjazdem . Ten ostatni jest cały czas w dość wysokiej cenie i w końcu, ze względów, o których później z lotu do Datong wycofaliśmy się.
Hotele zarezerwowane za pośrednictwem różnych stron - Booking, CTRIP, Venere i inne.
No i wreszcie nadszedł 10 lipca... Lecimy
Tyle, że już na wstępie LOT zaliczył wpadkę. Już z Warszawy wylatujemy ze sporym opóźnieniem... i jest nam niezbyt wesoło, bo lot do Chengdu mamy z tylko bardzo krótkim czasem oczekiwania i w przypadku spóźnienia może nam czasu nie starczyć... a wtedy to już zaczną się problemy...
Ale lecimy... Marniutko ten nasz samolocik wyposażony... Obsługa taka sobie... Ale co tam. Ważne, że zmierzymy się z wyzwaniem...

Lądujemy w Pekinie, pędem do przesiadki... a tu wtopa. Okazuje się, że odprawę zamknięto 5 minut temu i koniec z lotem. Musimy zmienić bilety na późniejszy lot...

Okazuje się, że następny lot, w którym są wolne miejsca jest o 18:00. No to dzień i związane z nim plany w plecy... Dopłacamy po 200 zł, odbieramy nowe bilety i czekamy przez ponad 8 godzin na lotnisku w Pekinie... No ładne to lotnisko, ale szkoda straconego czasu... Miał być Wielki Budda w Leshan, ale nie da się go już wcisnąć... Poza tym dzisiejszy nocleg mamy zarezerwowany w Emei... Trzeba tam jeszcze dojechać...
Ale jak na razie kwitniemy na lotnisku w Pekinie.

Lotnisko nie jest złe do czekania, a ma też kilka atrakcji, jak zaprezentowany poniżej obiekt w stylu Kopernika, tylko o kilka wieków starszy służący do prezentacji ruchów gwiazd i planet...

Ziwei Chengheng wynaleziono już w roku 117. Urządzenie to w sposób automatyczny pokazywało ruch gwiazd i słońca po nieboskłonie. Poza tym było ciekawie rozwiązane artystycznie...

Podziwiamy, Wymieniamy pieniądze, Czekamy i mamy lekcję pierwszą na kolejne wyjazdy:
NIGDY NIE ZOSTAWIAJ NA PRZESIADKĘ Z LOTU NA LOT MNIEJ NIŻ 4 GODZINY - NAJLEPIEJ WIĘCEJ LUB PRZENOCUJ W PORICE POŚREDNIM PRZED KOLEJNYM LOTEM
Ale to nauka na przyszłość... Teraz nadszedł nasz czas. Jedziemy więc do odpowiedniego Gate  lotniskową kolejką i lecimy do Chengdu...

Przylatujemy do Chengdu. Ostatni autobus do Emei już odjechał... No cóż, jest mały problem....
Wsiadamy do shuttla i jedziemy do centrum Chengdu... Trochę nie tak, jak byśmy chcieli rozwija się ten wyjazd...
Na końcowym przystanku wysiadamy. Duży nerwowo pali papieroska... Co robić...
Rozmawiamy z czekającym na okazję taksówkarzem na temat ceny do Emei... Wychodzi 200 zł. No cóż, pojedziemy...
Pan taksówkarz zawozi nas pod ciemny dworzec autobusowy, zatrzymuje się, wysiada i zaczyna rozmowy ze zgromadzonymi tam panami. Ciemno, trochę straszno...
Okazuje się, że panowie pod dworcem to kierowcy służbowych samochodów, którzy na pusto mają wracać do domu i szukają okazji, żeby dodatkowo zarobić.
Jeden z nich wraca do Emei i zawiezie nas do hotelu za uzgodnioną cenę. Mały trochę się boi... Kolejny papieros i wsiadamy... Wóz, albo przewóz, uda się, albo nie...
Udało się. Przesympatyczny kierowca wiezie nas dość szybko... Jest dobrze... W środku nocy docieramy do hotelu, którego i Pan kierowca miał problemy zlokalizować...
Czeka na nas zamówiony pokój... Świat od razu wygląda lepiej...
Obsługa w recepcji bardzo miła... Uśmiechnięta, I chociaż z angielskim kiepsko, jakoś dogadujemy się...
Idziemy spać... Po kilku minutach pukanie i przez szparę pod drzwiami wsuwa się karteczka: Przepraszamy, ale telewizja nie działa, bo wczoraj mieliśmy burzę i uszkodziło przekaźnik..
A co nam telewizja, ważne, że jutro zaczniemy realizować plan zgodnie z założeniami...
Nasz hotel stoi na uboczu, na niewielkim wzniesieniu i w sumie jest fajny..

Pokój, tak zwany "japoński" w całości wykończony drewnem...

Łazienka także w drewnie (najbardziej potrzebne pomieszczenie po tak męczącej podróży)

Po kąpieli idziemy spać, jutro czeka nas zdobywanie góry Emei.