czwartek, 16 marca 2017

Indie- Mumbaj- pierwsze zwiedzanie miasta

Zwiedzanie miasta rozpoczynamy od wizyty w najsławniejszej świątyni Mumbaju  Shree Siddhivinayak Ganapati Mandir . Świątynia poświęcona jest Lordowi Ganesh więc nie mogliśmy jej ominąć.
 Świątynia znajduje w dzielnicy Prabfadevi, która jest najmodniejszym miejscem spotkań artystów, celebrytów, ale i „zwykłych „ mieszkańców” Mumbaju. W pobliżu świątyni znajduje się plac, na którym odbywają się wszystkie najważniejsze imprezy (premiery i iventy) związane z filmami Bollywood. To w tej dzielnicy wypada robić zakupy, jadać w restauracjach i spotykać się ze znajomymi, Sanjay był bardzo dumny jak nam o tym wszystkim opowiadał. Co chwilę rzucał jakieś tytuły filmów, a mi tylko szczęka opadała, że nie mam żadnej wiedzy w temacie.
Wróćmy do świątyni. Dzisiaj to ogromny budynek, ale pierwotnie była to maleńka świątynia ufundowana, w XIX, przez Debuai Patil, która sama będąc bezdzietną chciała stworzyć miejsce gdzie kobiety będą mogły prosić Ganesh o spełnienie ich marzeń i zajścia w ciążę. Z czasem pierwotna idea  fundatorki została rozwinięta i zaczęło przybywać w to miejsce coraz więcej osób wierzących, że Ganesh spełni ich prośby. W XX wieku świątynię trzeba było rozbudować świątynie ( przy okazji wyszły jakieś sprawy związane z malwersacją, ukrywaniem dochodów itd., nie jestem zagłębiona w temacie i nie bardzo mnie to obchodzi). Obecnie jest miejscem, do którego przybywają wszyscy politycy, aktorzy, celebryci prosząc o wsparcie w karierze.
Sanjay sugeruje nam pozostawienie toreb i aparatu w samochodzie, bo i tak nie będziemy mogli wnieść  tego na teren świątyni. Strzelamy więc jedną fotkę z daleka i idziemy zobaczyć to cudo. Gdym ja wiedziała co się będzie działo w środku Crazy, ale jestem szczęśliwa bo w takiej ceremoni jeszcze nie uczestniczyłam, a Ganesh chyba jednak naprawdę spełnia prośby Biggrin

2 komentarze: