czwartek, 16 marca 2017

Indie-Goa Calangute dzień 1

Przygotowując program wyjazdu rozważaliśmy  pobyt na archipelagu andamańskim. Po przeczytaniu kilku blogów i przeanalizowaniu informacji z Tripa doszliśmy do wniosku, że jednak wolimy polecieć na Goa, bo na Andamany mamy zbyt mało czasu. Tylko gdzie na to Goa? Oj długo się zastanawialiśmy, aż w końcu padło na dwa różne miejsca, a żeby było ciekawiej to pomiędzy jednym, a drugim pobytem pojedziemy jeszcze do Karnataki.  No to czas szukać bileciki Wacko
Spicejet ogłosił promocję na loty na Goa, grzechem było nie skorzystać Preved. Zabukowaliśmy bileciki z podstawowym bagażem, czyli zgodnie z przepisami indyjskimi 15 kg nadawany i 7 kg podręczny. Państwo tak sobie ustaliło, że nie można mieć więcej na lotach wewnętrznych Crazy.

Rano hotelowym busikiem jedziemy na lotnisko krajowe. Przed terminalem kolejka do wejścia. Magicy sprawdzają paszporty i bilety (bilet trzeba mieć ze sobą, karty boardingowe nie są honorowane). Po wejściu do środka idziemy nadać bagaż, tu dokładne ważenie bagażu głównego (małe przepakowanie bo mamy nadbagaż) i przyczepianie na wszystko zawieszek. Każda torebka, torba i pakunek z bagażu podręcznego musi mieć zawieszkę i pieczątkę, bez tego nikt nie zostanie wpuszczony na pokład samolotu .Nie są to żarty, widzieliśmy gościa, który przegapił  pieczątkę przy przechodzeniu przez security i został cofnięty.
Przejście przez wszystkie „punkty” zawiłej induskiej procedury zajmuje sporo czasu i faktycznie trzeba na lotnisko przyjechać co najmniej trzy godziny przed lotem.
Jeżeli chodzi o rzeczy zakazane w bagażu podręcznym, widziałam, że zabierali nożyczki do paznokci. Natomiast nikomu nie zabierali butelek z piciem.
Lot na Goa trwał godzinę i dziesięć minut . Mój DZ mówił, że były piękne widoki, ale ja niestety odleciałam w inną przestrzeń i obudziłam się dopiero podczas lądowania. Lotnisko skromne, bez wodotrysków, ale dobrze oznakowane. Idziemy odebrać bagaże (niestety pracownicy nie śpieszą się, czekamy i czekamy i czekamy….. buuuuu) w międzyczasie przylatuje kolejny samolot i robi się trochę ciasno. Taśma zaczyna się poruszać i wyjeżdżają walizy z naszego lotu. Teraz już tylko trzeba odszukać swoje i udać się w kierunku wyjścia, gdzie znajduje się stanowisko obsługujące zakup taxi do wybranego miejsca.
Oczywiście kolejeczka spora Crazy bo prawie nikomu nie chce się dyrdać na autobus, który zatrzymuje się kawałek od lotniska, strasznie długo jedzie i wiadomo, że nie podwozi pod hotele Biggrin.
Jeżeli podróżuje się we dwoje najlepiej niech jedna osoba czeka na walizki, a druga szybciutko poleci załatwić kwit na taxi. Cała procedura wypisania świstka trwa strasznie długo, kolejka przesuwa się w iście ślimaczym tempie, a w pomieszczeniu jest duszno Dash 1. Lepiej więc zaraz po przylocie samolotu pójść i bez kolejki załatwić formalności Smile.  Oczywiście obok  znajduje się okienko, gdzie można wykupić trochę droższe przejazdy i nie stać w kolejce. Można również wyjść przed budynek i starać się złapać prywatną taxi lub tuk-tuka.
Oficjalny cennik taxi z lotniska

Do hotelu jedziemy prawie godzinę Smile. Ja cały czas z nosem przyklejonym do szyby, nie mogę się nadziwić jak tu jest pięknie, zielono i czysto Shok. Zaczynam rozumieć  stwierdzenie, że Goa to nie są Indie Yes 3. Faktycznie wszystko jest tu jakieś inne…… Na pierwszy rzut oka widać, że mieszkańcy są bogatsi, że żyją inaczej, mają piękne kolorowe i zadbane domy, nie śmiecą,  nie ma syfu, oj jak dobrze, że tu przyjechaliśmy Preved.
Dojeżdżamy do naszego hotelu. Wchodzimy do recepcji i już mi się podoba Yahoo, o rany warto było poświęcić te parę dni na szukanie hotelu.

Szybki i sprawny meldunek, hasełko do wi-fi, wszelkie info o hotelu i idziemy zobaczyć nasz pokój

Byłam tak podjarana perspektywą pójścia na plażę, że coś przestawiłam w aparacie. Zdjęcia wyszły koszmarne, więc przepraszam za ich jakość……… Girl wacko
Zamówiliśmy pokój o podwyższonym standardzie, bo chcieliśmy mieć wannę z hydromasażem, wiecie Walentyki …………Girl pinkglassesf
Codziennie łóżeczko było inaczej zdobione
widok z naszego tarasu
Hotelik z grubsza oblukany, czas na szybki prysznic, kawkę i idziemy zobaczyć plażę Dance 2
Spacerowaliśmy po plaży aż do zachodu słońca, a potem przyszedł czas na kolację. Postanowiliśmy zjeść w jednej z plażowych restauracji.
Szum morza, świece, blask księżyca i nastrojowa muzyczka....... czego nam jeszcze potrzeba? Jedzenia Lol
Zamawiamy Manchurian Prawns
Chicken Zazeez Paratha
I oczywiście moje ulubione chlebki nan z czosnkiem.
Kolacja była fantastyczna, poddaliśmy się nastrojowi i przy drineczkach siedzieliśmy tam prawie do północy Party 2.
Totalny relaks, tego oczekiwaliśmy od Goa i to dostaliśmy, za całą resztę zapłaciliśmy gotówką Pleasantry

Zanim ponownie zawitamy na Królowej Plaż musimy się posilić. W restauracji przy basenie zjadamy pyszne śniadanko bufetowe .
W budynku po lewej stronie na parterze widać  nasz tarasik i wejście do pokoju
Po śniadanku idziemy oczywiście na plażę Calangute, która znana jest pod nazwą Królowa Plaż.
Plaża rozciąga się od Baga aż do Candolim , w latach 60 ubiegłego wieku była mekką hipisów, teraz stała się najpopularniejszą plażą na Goa. Przed wyjazdem naczytałam się o dzikich tłumach, głośnych imprezach, zaczepianiu kobiet przez Indusów Crazy, na miejscu okazało się, że niektórych to chyba ponosi fantazja ROFL.
Na plaży jest sporo restauracji, które oferują bezpłatne leżaki i parasole (przyzwoitość nakazuje zamówienie chociaż drinka, ale nie ma obowiązku) oraz wi-fi. Frytkujemy się przez jakiś czas, ale zaczyna nas nosić, trzeba wyruszyć na spacer. No to idziemy w kierunku Candolim. Spacer był tak miły i wciągający, że doszliśmy do Fortu Aguada.
Plaża Biggrin
Fort Aguada wybudowany został u ujścia rzeki Mandovi przez Portugalczyków w 1612 roku, zajmował cały półwysep. Był głównym punktem obronnym, wyposażonym w 79 armat. Fort swą nazwę zawdzięcza wodzie, która była w nim magazynowana (podobno był to największy słodkowodny magazyn w całej Azji), jednorazowo w zbiornikach retencyjnych mieściło się ponad dwa miliony litrów wody. Statki pływające po morzu Arabskim przybijały tu uzupełniać zapasy wody pitnej. Przez jakiś czas w forcie przetrzymywano więźniów politycznych, a teraz jest bezpłatną atrakcją turystyczną Yes 3
Wracamy do „naszego” shacka na dalsze frytowanie. Po drodze strzelamy kilka fotek plaży
Po spacerku czas na drinia Biggrin
i kąpiel
Po południu przenosimy się na hotelowy basen
Około godziny osiemnastej wracamy na plażę na zachód słońcaYahoo.
Po drodze mijamy pensjonaty z pokojami do wynajęcia( na plażę mamy dwie minuty drogi Lol)
Słoneczny patrol pilnuje, żeby nikt nie wypływał zbyt daleko. Niestety bardzo silne prądy „porywają” . Często proszą aby po zachodzie słońca wychodzić z wody.
Dzisiaj postanawiamy zjeść kolację w jednej z restauracji w mieście.

Zamawiamy Chicken Sweet Sam (to jasne danie) i Chicken Vindaloo .

Jedzenie było smaczne, ale brakowało nam atmosfery. Jednak szum morza, świece i cała reszta są bardziej klimatyczne Girl dance.